The International Networked Learning Conference 2010 (NLC)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Fra 3.-4. maj 2010 afholdes den syvende internationale "Networked Learning Conference" i Aalborg. Konferencen afholdes i samarbejde mellem Aalborg Universitet, Lancaster University, Open University UK, Open University NL.

Konferencen er en mulighed for at deltage i et forum for kritisk undersøgelse, analyse og teoriudvikling af feltet "networked learning". Konferencen er fokuseret om følgende temaer:

- Teori- og metodeudvikling i forhold til forskning i netbaseret læring.

- Design og facilitering af netbaseret læring.

-Net-baseret læring i en international udviklingskontekst.

"The International Networked Learning Conference" er en international, forskningsbaseret konference, der siden den første konference i 1998 har udviklet sig til at være den centrale begivenhed for det internationale forskningsmiljø i læring på og med internettet. Konferencen samler forskere fra hele verden dog med flest deltagere fra Europa. Udover forskere deltager også praktikere, ledere og teknologieksperter på konferencen. Der forventes ca. 150 deltagere.

Alle konference papers bliver peer reviewed og publiceret i proceedings. De bedste konference papers bliver endvidere udvalgt til publicering i internationale forskningstidsskrifter.

Det er en stor ære, at vi har fået konferencen til Danmark, og det er en anerkendelse af, at vi i Danmark har en særlig tilgang til net-baseret læring, som der internationalt er en stor interesse for.

StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato03/05/201031/08/2010

Finansiering

  • Kultur og Kommunikation
  • Det Obelske Familiefond

Emneord

  • e-læring
  • e-learning lab
  • Netbaseret læring

Publikation

  • 3 Antologi
  • 2 Bidrag til bog/antologi
  • 2 Konferenceartikel i proceeding
  • 2 Konferenceabstrakt i proceeding

Differences in understandings of networked learning theory: Connectivity or collaboration?

Ryberg, T., Buus, L. & Georgsen, M., 25 okt. 2012, Exploring the Theory, Pedagogy and Practice of Networked Learning. Dirckinck-Holmfeld, L., Hodgson, V. & McConnell, D. (red.). Springer Science+Business Media, s. 43-58 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fil
2089 Downloads (Pure)

Exploring the Theory, Pedagogy and Practice of Networked Learning

Dirckinck-Holmfeld, L. (red.), Hodgson, V. (red.) & McConnell, D. (red.), 2012, New York: Springer Science+Business Media. 318 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologi

Networked Learning: A Brief History and New Trends

McConnell, D., Hodgson, V. & Dirckinck-Holmfeld, L., 2012, Exploring the Theory, Pedagogy and Practice of Networked Learning. Dirckinck-Holmfeld, L., Hodgson, V. & McConnell, D. (red.). New York: Springer Science+Business Media, s. 3-24

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Presse/medier

Unges medieevner under forskerlup

Thomas Ryberg

25/05/2010

1 element af Mediedækning

Presse/medie