Translation of climate information into multilevel decision support for social adaptation, policy development, and resilience to water scarcity in the Horn of Africa Drylands

Projektdetaljer

The DOWN2EARTH project addresses the multi-faceted challenges of water scarcity and food insecurity under climate change within increasingly vulnerable rural populations in Horn of Africa Drylands.
Kort titelDOWN2EARTH
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/08/202001/09/2024

Samarbejdspartnere

• Cardiff University
  • University of Bristol
  • Vrije Universiteit Amsterdam
  • Ghent University
  • University of East Anglia
  • IGAD Climate Prediction and Applications Centre
  • UN Food and Agriculture Organization - Somalia Water And Land Information Management (FAO-SWALIM)

FN's verdensmål

I 2015 blev FN-landene enige om 17 verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Dette projekt bidrager til følgende verdensmål:

• Verdensmål 1 - Afskaf fattigdom
  • Verdensmål 2 - Stop sult
  • Verdensmål 3 - Sundhed og trivsel
  • Verdensmål 5 - Ligestilling mellem kønnene
  • Verdensmål 6 - Rent vand og sanitet

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.