Projektdetaljer

Beskrivelse

Eksternt finansieret 4-årigt aktionsforskningsprojekt på VIA University College med formålet at undersøge tværfagligt og fænomenologisk hvordan undringsbaserede dialog- og refleksionspraksisser kan fremme en mere innovativ og entreprenør i retning mod at forbedre den praktiske og etisk-eksistentielle dømmekraft og tænkning blandt undervisere og de studerende på VIAs pædagog- og sygeplejeuddannelse.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/09/201231/12/2014

Emneord

  • innovation
  • entreprenørskabsundervisning
  • dannelse
  • undren
  • eksistentiel fænomenologi
  • aktionsforskning

Publikation

  • 5 Bidrag til bog/antologi
  • 3 Tidsskriftartikel
  • 1 Antologi
  • 1 Bidrag til rapport

De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen.

Herholdt-Lomholdt, S. M., 17 jan. 2017, 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet, s. 30-47 17 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil
225 Downloads (Pure)

Fremlæggelse af vores syn på menings- og undringsdreven innovation

Hansen, F. T. & Herholdt-Lomholdt, S. M., 17 jan. 2017, 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet, s. 81-119 38 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fil
353 Downloads (Pure)

Nurses, formerly incarcerated adults, and Gadamer: phronesis and the Socratic dialectic

Marlow, E., Norsek, M., Lee, Y., Bautista, A. & Hansen, F. T., 2015, I : Nursing Philosophy. 16, 1, s. 19-28 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

1 Citationer (Scopus)