Virtuelle UndervisningsFormer (VUF)

  • Nyvang, Tom (Projektkoordinator)
  • Georgsen, Marianne, (Projektdeltager)
  • Buus, Lillian, (Projektdeltager)
  • Gregersen, Casper Lindy, (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektets formål er at undersøge samspillet mellem procesorienteret feedback og virtuelle undervisningsformer, med fokus på kollektive dokumentationsformer. Hvordan opbygges en god praksis, og hvilke ændringer sker der med undervisningssituationen og læreprocessen, når lærerne bevæger sig væk fra traditionelle former for rettearbejde?Projektet er iværksat i forlængelse af indførelsen af den nyegymnasiereform, som lægger op til nytænkning af de pædagogiske former i gymnasieskolerne, herunder yderligere brug af IKT i undervisningen.I projektet deltager ledere og lærere fra Aalborg Tekniske Gymnasium, Aalborghus Gymnasium, Aalborg Handelsgymnasium og forskere fra e-learning Lab ved det humanistiske fakultet, AAU. Projektet er støttet af Undervisningsministeriet, og starter i august 2006. Deltagere fra AAU er Tom Nyvang (koordinator), Marianne Georgsen og Lillian Buus, alle frae-learning lab.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/200630/09/2007

Finansiering

  • Undervisningsministeriets puljemidler - Forsøgs- og udviklingsarbejde

Publikation

Er der en lærer tilstede? Kvalitet i virtuel undervisning og feedback på elevernes skriftlige arbejde på hf, hhx, htx og stx

Georgsen, M. (red.), Nyvang, T. (red.) & Torp, K. C. (red.), 2007, InDiMedia, Department of Communication, Aalborg University. 80 s. (E-Learning Lab publication series; Nr. 11).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Mellem tradition og fornyelse - resultater af forskning i virtuel undervisning

Georgsen, M. & Nyvang, T., 2007, Er der en lærer tilstede?: Kvalitet i virtuel undervisning og feedback på elevernes skriftlige arbejde på hf, hhx, htx og stx. Georgsen, M., Nyvang, T. & Torp, K. C. (red.). Aalborg: e-Learning Lab, s. 69-79 10 s. (E-Learning Lab publication series; Nr. 11).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Refleksiv udviklingspraksis i lærerarbejdet

Nyvang, T. & Georgsen, M., 2007, Er der en lærer tilstede?: Kvalitet i virtuel undervisning og feedback på elevernes skriftlige arbejde på hf, hhx, htx og stx. Georgsen, M., Nyvang, T. & Torp, K. C. (red.). Aalborg: e-Learning Lab, s. 12-24 (E-Learning Lab publication series; Nr. 11).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling