Abstract
Denne artikel gennemgår hvordan manglen af tilsvarende platformer for laboratorieøvelser kan blive en læringsproblem, ved at indsnævre det praktiske erfaring de studerende får. I ingeniøruddanelsen, besværligheden ved laboratorie demonstration af problemer, som real-time streaming in digital signal og lyd behandling, er højt afhængig af platformen. Vores mål er at foreslå brugen af vores arbejde i open source lydkorte (Dimitrov, 2010; Dimitrov and Serafin, 2012, 2011a, 2011b, 2011c), som en lavpris platform base for potentiel udvikling af innovative laboratoriekurser. Vi konkluderer at studien af lydkortets implementation tilladt af sådan laboratoriekurser, samt deres åben natur, kunne testbart forhøje mangfoldigheden af demonstrerede praktiske emner, samt fastholde ingeniørstuderendes motivation.
Bidragets oversatte titel | Åbent lydkort som en platform for praktisk laboratoriestudie i digital lyd: et forslag |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Tidsskrift | International Journal of Innovation and Learning |
Vol/bind | 15 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 1-27 |
Antal sider | 27 |
ISSN | 1471-8197 |
DOI | |
Status | Udgivet - 28 jan. 2014 |
Emneord
- lyd systemer
- open source systemer
- elektronik
- datalogi
- student motivation
- styresystem drivere
- advanced Linux sound architecture
- ALSA
- mikrocontrollere
- field programmable gate arrays
- FPGA
- ingeniør uddannelse laboratorier
- problembaseret læring
- PBL
- højere uddannelse
- digital lyd