Æstetiske læreprocesser

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

    Abstract

    Æstetiske læreprocesser har betydning for barnets udvikling, identitetsdannelse og oplevelse af tilhørsforhold til et fællesskab - og dermed står den æstetiske læring ganske centralt i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Denne bog beskriver, hvordan der i æstetiske aktiviteter som sanglege, teaterstykker, tegning og rytmik gemmer sig et enormt pædagogisk potentiale som noget andet og mere end blot pauseaktiviteter, men som et felt med væsentlige perspektiver for barnets erkendelse, erfaring og læring. Bogen bidrager med eksempler på, hvordan det pædagogiske personale i praksis kan arbejde med æstetiske aktiviteter i relation til de seks læreplanstemaer, og den tilbyder en model rettet direkte mod evaluering af komplekse læreprocesser. En væsentlig pointe i bogen er, at din hverdagskulturelle viden er det perfekte afsæt for at kunne arbejde med æstetisk læring i din daglige praksis.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagDafolo Forlag A/S
    Vol/bind1
    Udgave1
    Antal sider68
    ISBN (Trykt)9788771608052
    StatusUdgivet - aug. 2019
    NavnDet ved vi om...
    ISSN2246-3267

    Emneord

    • Æstetiske læreprocesser
    • barnets udvikling
    • identitetsdannelse
    • tilhørsforhold
    • fællesskab
    • pædagogiske læreplan
    • æstetisk læring
    • Program for læringsledelse - dagtilbud

      Hansen, O. (Projektleder), Ringsmose, C. (PI (principal investigator)), Hansen, L. S. (Projektkoordinator), Hansen, O. H. (PI (principal investigator)) & Falkesgaard, C. B. (Projektdeltager)

      01/08/201531/10/2020

      Projekter: ProjektForskning

    Citationsformater