Projekter pr. år
Abstract
Æstetiske læreprocesser har betydning for barnets udvikling, identitetsdannelse og oplevelse af tilhørsforhold til et fællesskab - og dermed står den æstetiske læring ganske centralt i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Denne bog beskriver, hvordan der i æstetiske aktiviteter som sanglege, teaterstykker, tegning og rytmik gemmer sig et enormt pædagogisk potentiale som noget andet og mere end blot pauseaktiviteter, men som et felt med væsentlige perspektiver for barnets erkendelse, erfaring og læring. Bogen bidrager med eksempler på, hvordan det pædagogiske personale i praksis kan arbejde med æstetiske aktiviteter i relation til de seks læreplanstemaer, og den tilbyder en model rettet direkte mod evaluering af komplekse læreprocesser. En væsentlig pointe i bogen er, at din hverdagskulturelle viden er det perfekte afsæt for at kunne arbejde med æstetisk læring i din daglige praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Dafolo Forlag A/S |
Vol/bind | 1 |
Udgave | 1 |
Antal sider | 68 |
ISBN (Trykt) | 9788771608052 |
Status | Udgivet - aug. 2019 |
Navn | Det ved vi om... |
---|---|
ISSN | 2246-3267 |
Emneord
- Æstetiske læreprocesser
- barnets udvikling
- identitetsdannelse
- tilhørsforhold
- fællesskab
- pædagogiske læreplan
- æstetisk læring
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Program for læringsledelse - dagtilbud
Hansen, O. (Projektleder), Ringsmose, C. (PI (principal investigator)), Hansen, L. S. (Projektkoordinator), Hansen, O. H. (PI (principal investigator)) & Falkesgaard, C. B. (Projektdeltager)
01/08/2015 → 31/10/2020
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
- 1 Bog
-
Estetiske læreprocesser i barnehagen: Dette vet vi om
Jensen, J. B., 2020, 1 udg. Gyldendal. 72 s.Bidragets oversatte titel :Æstetiske læreprocesser i børnehaven: Det ved vi om Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review