150 km/t på en grusvej

Om voksnes rammer for efter/videreuddannelse

Annette Lorentsen, Kim Niemann

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

    Resumé

    I takt med vidensøkonomiens udbredelse og den stigende samfundsmæssige fokus på læring og kompetenceudvikling øges behovet for indsigt i erhvervsaktive voksnes deltagelse i efter/videreuddannelse. Voksne studerende kan ikke længere blot marginaliseres som ‘non traditional students’. Det er de blevet alt for mange til og for betydningsfulde samfundsmæssigt.

    Denne bog undersøger på basis af en stor spørgeskemaundersøgelse voksenuddannelse i et hverdagslivsperspektiv. Uddannelse, arbejdsliv og familie spiller sammen for de voksne, men hvordan?

    Bogens titel afslører, hvor dårlige rammebetingelser voksne bydes og byder sig selv i dag for deltagelse i efter/videreuddannelse. Bogen giver også med afsæt i undersøgelsen nogle bud på, hvad arbejdspladserne, familierne og de voksne selv kan gøre for at ændre tingenes tilstand.
    OriginalsprogDansk
    ForlagAalborg Universitetsforlag
    Udgave1
    Antal sider139
    ISBN (Trykt)978-87-7307-993-5
    StatusUdgivet - 2010

    Citer dette

    Lorentsen, A., & Niemann, K. (2010). 150 km/t på en grusvej: Om voksnes rammer for efter/videreuddannelse. (1 udg.) Aalborg Universitetsforlag.
    Lorentsen, Annette ; Niemann, Kim. / 150 km/t på en grusvej : Om voksnes rammer for efter/videreuddannelse. 1 udg. Aalborg Universitetsforlag, 2010. 139 s.
    @book{8d929769a5a149d382d28c1babe7a88d,
    title = "150 km/t p{\aa} en grusvej: Om voksnes rammer for efter/videreuddannelse",
    abstract = "I takt med videns{\o}konomiens udbredelse og den stigende samfundsm{\ae}ssige fokus p{\aa} l{\ae}ring og kompetenceudvikling {\o}ges behovet for indsigt i erhvervsaktive voksnes deltagelse i efter/videreuddannelse. Voksne studerende kan ikke l{\ae}ngere blot marginaliseres som ‘non traditional students’. Det er de blevet alt for mange til og for betydningsfulde samfundsm{\ae}ssigt.Denne bog unders{\o}ger p{\aa} basis af en stor sp{\o}rgeskemaunders{\o}gelse voksenuddannelse i et hverdagslivsperspektiv. Uddannelse, arbejdsliv og familie spiller sammen for de voksne, men hvordan?Bogens titel afsl{\o}rer, hvor d{\aa}rlige rammebetingelser voksne bydes og byder sig selv i dag for deltagelse i efter/videreuddannelse. Bogen giver ogs{\aa} med afs{\ae}t i unders{\o}gelsen nogle bud p{\aa}, hvad arbejdspladserne, familierne og de voksne selv kan g{\o}re for at {\ae}ndre tingenes tilstand.",
    author = "Annette Lorentsen and Kim Niemann",
    year = "2010",
    language = "Dansk",
    isbn = "978-87-7307-993-5",
    publisher = "Aalborg Universitetsforlag",
    edition = "1",

    }

    Lorentsen, A & Niemann, K 2010, 150 km/t på en grusvej: Om voksnes rammer for efter/videreuddannelse. 1 udg, Aalborg Universitetsforlag.

    150 km/t på en grusvej : Om voksnes rammer for efter/videreuddannelse. / Lorentsen, Annette; Niemann, Kim.

    1 udg. Aalborg Universitetsforlag, 2010. 139 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

    TY - BOOK

    T1 - 150 km/t på en grusvej

    T2 - Om voksnes rammer for efter/videreuddannelse

    AU - Lorentsen, Annette

    AU - Niemann, Kim

    PY - 2010

    Y1 - 2010

    N2 - I takt med vidensøkonomiens udbredelse og den stigende samfundsmæssige fokus på læring og kompetenceudvikling øges behovet for indsigt i erhvervsaktive voksnes deltagelse i efter/videreuddannelse. Voksne studerende kan ikke længere blot marginaliseres som ‘non traditional students’. Det er de blevet alt for mange til og for betydningsfulde samfundsmæssigt.Denne bog undersøger på basis af en stor spørgeskemaundersøgelse voksenuddannelse i et hverdagslivsperspektiv. Uddannelse, arbejdsliv og familie spiller sammen for de voksne, men hvordan?Bogens titel afslører, hvor dårlige rammebetingelser voksne bydes og byder sig selv i dag for deltagelse i efter/videreuddannelse. Bogen giver også med afsæt i undersøgelsen nogle bud på, hvad arbejdspladserne, familierne og de voksne selv kan gøre for at ændre tingenes tilstand.

    AB - I takt med vidensøkonomiens udbredelse og den stigende samfundsmæssige fokus på læring og kompetenceudvikling øges behovet for indsigt i erhvervsaktive voksnes deltagelse i efter/videreuddannelse. Voksne studerende kan ikke længere blot marginaliseres som ‘non traditional students’. Det er de blevet alt for mange til og for betydningsfulde samfundsmæssigt.Denne bog undersøger på basis af en stor spørgeskemaundersøgelse voksenuddannelse i et hverdagslivsperspektiv. Uddannelse, arbejdsliv og familie spiller sammen for de voksne, men hvordan?Bogens titel afslører, hvor dårlige rammebetingelser voksne bydes og byder sig selv i dag for deltagelse i efter/videreuddannelse. Bogen giver også med afsæt i undersøgelsen nogle bud på, hvad arbejdspladserne, familierne og de voksne selv kan gøre for at ændre tingenes tilstand.

    M3 - Bog

    SN - 978-87-7307-993-5

    BT - 150 km/t på en grusvej

    PB - Aalborg Universitetsforlag

    ER -

    Lorentsen A, Niemann K. 150 km/t på en grusvej: Om voksnes rammer for efter/videreuddannelse. 1 udg. Aalborg Universitetsforlag, 2010. 139 s.