Hjemløshed i Grønland

Knud Erik Hansen, Hans Thor Andersen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

769 Downloads (Pure)

Rapporten giver en beskrivelse af karakteren af hjemløsheden i Grønland. Den beskriver forholdene for tre måder at være ude i hjemløshed på i Grønland, hvordan husstande når dertil og hvilke muligheder de har for at komme ud af hjemløsheden. I rapporten indgår beskrivelser af en række personers liv i hjemløsheden.

De tre former er: Hjemløse uden fast overnatningssted, genhusede, der bor i boligselskabernes genhusningsboliger og boligløse , der i længere tid bor hos familie, venner og bekendte.

Rapporten beskriver, hvorledes selvstyret, kommunerne og boligselskaberne håndterer hjemløshed samt forhold i samfundet, der har betydning for hjemløsheden i Grønland. Den angiver en række punkter, som det kan være nyttigt at have i fokus, når man samfundet skal gøre noget for at mindske hjemløsheden og dens konsekvenser.

Rapporten er et resultat af en aftale mellem Departement for Familie og Justitsvæsen, Grønlands Selvstyre og Statens Byggeforskningsinstitut. Forskningsprojektet, der ligger bag rapporten, er finansieret af Selvstyret.

English
The report provides a description of the nature of homelessness in Greenland. It describes the situation of three forms of homelessness in Greenland, how households get homeless and their options to get out of homelessness. The report contains descriptions of how a number of people live in homelessness.

The three types are: Homeless with no fixed accommodation, resettled living in resettlement housing and homeless who are long-time living with family, friends and acquaintances.

The report describes how the government in Greenland, local authorities and housing associations deal with homelessness and issues in society that affects homelessness in Greenland. It specifies a number of points, that to have the focus when society must do something to reduce homelessness and its consequences.

The report is the result of cooperation between the Department of Family and Justice Administration in Greenland and the Danish Building Research Institute. The research behind the report , funded by the government in Greenland.

OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn