Christian Franklin Svensson, Lene Ingemann Brandt

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

På trods af at autoetnografi internationalt har været anerkendte kvalitative metoder de seneste 30 år, er denne bog den første af sin art på dansk. I bogen inviteres forskere, undervisere, studerende og folk fra praksis til at reflektere over og anvende disse etnografiske metoder, der nu også er ved at vinde indpas i Danmark. I autoetnografi studeres en kulturel kontekst, og man søger at forstå, hvordan mennesker opnår mening i deres verden, samt hvorfor praksisser formes. Hvilke betydninger bringer mennesker til en social arena? Hvad bidrager man selv med? Hvordan er man placeret i et genstandsfelt og fagområde? Hvor ligger de potentielle faldgrupper i autoetnografi?Hvad er de grundlæggende elementer at kende til i undervisning inden mødet med inden mødet med praksis?

ForlagSyddansk Universitetsforlag
Vol/bind7
Antal sider113
ISBN (Trykt)978-87-408-3498-7
StatusUdgivet - 11 aug. 2023
NavnUniversity of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences
Vol/bind640
ISSN1602-5962
  • Redaktørens forord

Jacobsen, M. H., 2023, Introduktion til autoetnografi: Metodeserie for social- og sundhedsvidenskaberne. Svensson, C. F. & Brandt, L. I. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, Bind 7. s. 7-11 5 s. (University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences, Bind 640).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning