Projekter pr. år
Abstract
Dette kapitel beskriver kort det uddannelsesforløb, som forfatterne
til bogens kapitler1 har gennemført, og som blandt andet har omhandlet samarbejde i skrivegrupper om produktion af, hvad der i sidste ende er blevet til bogens kapitler. I dette arbejde har skrivegruppernes deltagere indtaget rollen som lærende skribenter med det formål, at de gennem deres fælles arbejde om artiklen fik mulighed for at tilegne sig ny viden og indsigt. Skrivegrupperne har opnået erfaringer med forståelse og formidling af egne og fælles kommunale data og forskningsbaseret viden. Netop samarbejdet om artiklerne, og dermed det at skrive i fællesskab med andre, har været en central del af uddannelsesforløbet. I dette kapitel gives derfor nogle teoretiske perspektiver på skrivning som formidlings- og læringsstrategi.
til bogens kapitler1 har gennemført, og som blandt andet har omhandlet samarbejde i skrivegrupper om produktion af, hvad der i sidste ende er blevet til bogens kapitler. I dette arbejde har skrivegruppernes deltagere indtaget rollen som lærende skribenter med det formål, at de gennem deres fælles arbejde om artiklen fik mulighed for at tilegne sig ny viden og indsigt. Skrivegrupperne har opnået erfaringer med forståelse og formidling af egne og fælles kommunale data og forskningsbaseret viden. Netop samarbejdet om artiklerne, og dermed det at skrive i fællesskab med andre, har været en central del af uddannelsesforløbet. I dette kapitel gives derfor nogle teoretiske perspektiver på skrivning som formidlings- og læringsstrategi.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Hvordan bliver vi bedre med data? : Brug af kortlægningsresultater og forskningsbaseret viden i professionele læringsfællesskaber i dagtilbud og skole |
Redaktører | Ole Hansen, Anne-Karin Sunnevåg |
Antal sider | 10 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo Forlag A/S |
Publikationsdato | 2020 |
Sider | 25-35 |
Kapitel | 2 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7234-016-6 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Læringsledelse
- Skrivning
- Professionel læring og udfvikling
- Professionelle læringsfællesskaber
- Program for læringsledelse
- Brug af data og forskningsbaseret viden
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Program for læringsledelse - dagtilbud
Hansen, O., Ringsmose, C., Hansen, L. S., Hansen, O. H. & Falkesgaard, C. B.
01/08/2015 → 31/10/2020
Projekter: Projekt › Forskning
-
Program for læringsledelse - skole
Andersen, P. G., Qvortrup, L., Hansen, O. & Hansen, L. S.
01/08/2015 → 31/03/2020
Projekter: Projekt › Forskning