At skrive sætter spor: skrivning som formidlings- og læringsstrategi

Line Skov Hansen, Pia Guttorm Andersen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Dette kapitel beskriver kort det uddannelsesforløb, som forfatterne
til bogens kapitler1 har gennemført, og som blandt andet har omhandlet samarbejde i skrivegrupper om produktion af, hvad der i sidste ende er blevet til bogens kapitler. I dette arbejde har skrivegruppernes deltagere indtaget rollen som lærende skribenter med det formål, at de gennem deres fælles arbejde om artiklen fik mulighed for at tilegne sig ny viden og indsigt. Skrivegrupperne har opnået erfaringer med forståelse og formidling af egne og fælles kommunale data og forskningsbaseret viden. Netop samarbejdet om artiklerne, og dermed det at skrive i fællesskab med andre, har været en central del af uddannelsesforløbet. I dette kapitel gives derfor nogle teoretiske perspektiver på skrivning som formidlings- og læringsstrategi.
OriginalsprogDansk
TitelHvordan bliver vi bedre med data? : Brug af kortlægningsresultater og forskningsbaseret viden i professionele læringsfællesskaber i dagtilbud og skole
RedaktørerOle Hansen, Anne-Karin Sunnevåg
Antal sider10
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo Forlag A/S
Publikationsdato2020
Sider25-35
Kapitel2
ISBN (Trykt)978-87-7234-016-6
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • Læringsledelse
  • Skrivning
  • Professionel læring og udfvikling
  • Professionelle læringsfællesskaber
  • Program for læringsledelse
  • Brug af data og forskningsbaseret viden

Citationsformater