Automatic Convergence Adjustment for Stereoscopy using Eye Tracking

Martin Fisker , Kristoffer Gram, Kasper Kronborg Thomsen, Dimitra Vasilarou, Martin Kraus

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskningpeer review

When using stereoscopic displays, decoupling between convergence and accommodation can cause eyestrain. This paper proposes an adjustment method to automatically fit convergence at user fixation depth to accommodation by using eye tracking. Two different adjustment methods are proposed: one binocular, adjusting the images for both eyes, and one monocular, which adjusts only the image for the non-dominant eye. Preliminary results suggest better user comfort and a preference for binocular adjustment in high adjustment scenarios, while the adjustment is less noticeable with the monocular system.
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato2013
Antal sider2
DOI
StatusUdgivet - 2013
BegivenhedEurographics 2013 - Universitat de Girona, Girona, Spanien
Varighed: 6 maj 201310 maj 2013

Konference

KonferenceEurographics 2013
LokationUniversitat de Girona
Land/OmrådeSpanien
ByGirona
Periode06/05/201310/05/2013

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Automatic Convergence Adjustment for Stereoscopy using Eye Tracking'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.