Børns læring: Et interaktionistisk perspektiv

Torben Næsby

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

    183 Downloads (Pure)

    Abstract

    Bogen er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for pædagoguddannelsen. Den imødekommer kravet om øget selvaktivitet ved at være en opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Bogen giver forskningsbaseret viden om specifikke temaer og peger på handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde. Kapitlet giver bud på definitioner og anskuer læring og udvikling i et interaktionistisk perspektiv. Der eksemplificeres med begrebet om nærmeste udviklingszone hvordan pædagogen kan interagere meningsfuldt i relationen og kommunikationen med børn.
    OriginalsprogDansk
    TitelPædagogens grundfaglighed : Grundbog til pædagoguddannelsen
    RedaktørerIda Kornerup, Torben Næsby
    Antal sider30
    Vol/bind1
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo Forlag A/S
    Publikationsdato9 aug. 2014
    Udgave1
    Sider96 - 125
    Artikelnummer5
    Kapitel2
    ISBN (Trykt)978-87-7160-016-2
    StatusUdgivet - 9 aug. 2014
    NavnDen professionelle pædagog
    Nummer1
    Vol/bind1

    Emneord

    • Pædagogik
    • Profession
    • Læring
    • Interaktionisme
    • Dagtilbud
    • Børnefællesskaber
    • Pædagoguddannelse

    Citationsformater