Børns læring: Et interaktionistisk perspektiv

Torben Næsby

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

151 Downloads (Pure)

Abstrakt

Bogen er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for pædagoguddannelsen. Den imødekommer kravet om øget selvaktivitet ved at være en opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Bogen giver forskningsbaseret viden om specifikke temaer og peger på handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde. Kapitlet giver bud på definitioner og anskuer læring og udvikling i et interaktionistisk perspektiv. Der eksemplificeres med begrebet om nærmeste udviklingszone hvordan pædagogen kan interagere meningsfuldt i relationen og kommunikationen med børn.
OriginalsprogDansk
TitelPædagogens grundfaglighed : Grundbog til pædagoguddannelsen
RedaktørerIda Kornerup, Torben Næsby
Antal sider30
Vol/bind1
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo Forlag A/S
Publikationsdato9 aug. 2014
Udgave1
Sider96 - 125
Artikelnummer5
Kapitel2
ISBN (Trykt)978-87-7160-016-2
StatusUdgivet - 9 aug. 2014
NavnDen professionelle pædagog
Nummer1
Vol/bind1

Emneord

  • Pædagogik
  • Profession
  • Læring
  • Interaktionisme
  • Dagtilbud
  • Børnefællesskaber
  • Pædagoguddannelse

Citationsformater