Den kliniske relevans af MR-skanning af lænden

Line Dragsbæk*, Tue Secher Jensen, Bodil Arnbak, Janus Laust Thomsen, Susanne Axelsen, Christin Isaksen, Estrid Muff, Rikke Krüger Jensen

*Kontaktforfatter

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

13 Downloads (Pure)

Magnetic resonance imaging (MRI) is commonly used in the management of low back pain (LBP). This review provides an overview of the clinical relevance of degenerative MRI findings in the lumbar spine. The association between degenerative MRI findings and LBP is relatively consistent at population level, but very little research exists on the prognostic value of MRI findings and based on the current evidence, MRI cannot be used to guide treatment. Lumbar spine MRI is only recommended for patients with progressive neurological deficits, suspicion of specific pathology or in absence of progress of conservative treatment.
Bidragets oversatte titelThe clinical relevance of magnetic resonance imaging of the lower back
ArtikelnummerV03220158
TidsskriftUgeskrift for Læger
Vol/bind185
Udgave nummer14
Sider (fra-til)1336-1339
Antal sider4
ISSN0041-5782
StatusUdgivet - 13 feb. 2023

Emneord

• Humans
  • Clinical Relevance
  • Low Back Pain/diagnostic imaging
  • Lumbar Vertebrae/diagnostic imaging
  • Prognosis
  • Magnetic Resonance Imaging/methods

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Den kliniske relevans af MR-skanning af lænden'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.