Bag om dillen. oplevelsesøkonomiens aktive forbrugere

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Oplevelsesøkonomien knyttes til mere grundlæggende forandringer af forbrugerens markedsadfærd. Artiklen argumenterer for udviklingen af produkter, der kan understøtte forbrugerens behov for selvudfoldelse. Det kræver tværfaglig viden om æstetisk planlægning, om emotions- og kognitionspsykologi og om teknologi, kommunikation og kreativitet (oplevelsesdesign)
OriginalsprogDansk
TitelOplevelser. Koblinger og transformationer
RedaktørerChristian Jantzen, Jens F. Jensen
UdgivelsesstedAalborg
ForlagAalborg Universitetsforlag
Publikationsdato2006
Sider177-188
ISBN (Trykt)8773077623
StatusUdgivet - 2006
NavnExCITe
Nummer1

Emneord

  • oplevelsesøkonomi
  • forbrug
  • forbrugeradfærd
  • oplevelsesdesign
  • mentalitetshistorie
  • kreativitet
  • æstetik

Citationsformater