Abstract
Denne rapport præsenterer resultatet af en undersøgelse af, hvad en gruppe på 37 gymnasielærere oplever som belastende forhold i deres arbejde, og hvilke strategier der anlægges for at håndtere disse belastninger. Undersøgelsen er den første af en række planlagte undersøgelser af belastningsoplevelser og belastningshåndteringsstrategier i forskellige former for arbejde, som gennemføres af medlemmer af forskergruppen SNOW og kandidatstuderende ved Institut for Kommunikation og Psykologi ved Aalborg Universitet. I undersøgelsen er fokus rettet mod gymnasielærerarbejde, som kan ses som et eksempel på arbejde, der både er karakteriseret ved at være vidensintensivt og ved at have andre mennesker som genstand.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Degn Grafisk A/S |
---|---|
Vol/bind | 1 |
Udgave | 1 |
Antal sider | 116 |
ISBN (Trykt) | 978-87-972965-0-9 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-972965-1-6 |
Status | Udgivet - 5 mar. 2021 |
Presse/Medier
-
Ny rapport: Individuelle belastningshåndteringstrategier har erstattet fælles løsninger
Pedersen, B. T. & Borchmann, T.
05/07/2021
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
Ny rapport om arbejdsbelastning: Lærere tyer til individuelle frem for fælles løsninger
Pedersen, B. T. & Borchmann, T.
07/06/2021
1 element af Mediedækning
Presse/medie