Aktiviteter pr. år
Abstract
Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Digital produktion : Deltagelse og Læring |
Redaktører | Birgitte Holm Sørensen, Karin Tweedell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg |
Antal sider | 115 |
Udgivelsessted | Fredrikshavn |
Forlag | Dafolo Forlag A/S |
Publikationsdato | 2017 |
Sider | 99 |
Kapitel | 6 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-530-3 |
Status | Udgivet - 2017 |
Navn | Undervisning og læring |
---|---|
ISSN | 2246-3259 |
Aktiviteter
- 1 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
KEYNOTE: “World creation” How might we educate the citizens of the future to be thoughtful creators?
Ejsing-Duun, S. (Foredragsholder)
19 jun. 2018Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed