Billeder af en bæredygtig fremtid

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fremtiden bliver ikke diskuteret så meget længere. Hvad betyder det for vores muligheder for at bidrage til den? Hvordan kan man arbejde med fremtiden, og hvordan kan en bæredygtig fremtid se ud? I dette kapitel peges på væsentlige grunde til at arbejde med scenarier. Fremtidsbilleder kan være en afgørende faktor for hvilken af de mange mulige fremtider, der bliver realiseret. De dominerende billeder af en bæredygtig fremtid er ikke alle lige tiltrækkende, der er derfor behov for, at der skabes realistiske, positive billeder af en bæredygtig fremtid. Fremtidsbilleder er et godt grundlag for at starte en dialog om den fremtidige udvikling på. Kapitlet præsenterer en række eksempler på forskellige fremtidsbilleder. Kapitlet introducerer forskellige måder, man kan arbejde med at skabe og anvende fremtidsbilleder på – også i undervisningen af både børn, unge og voksne.
OriginalsprogEngelsk
TitelSamarbejde om bæredygtig udvikling : Nye perspektiver på samarbejde mellem skole og eksterne aktører
Antal sider189
UdgivelsesstedCopenhagen