Projekter pr. år
Abstract
Alle fag bruger billeder og visualiseringer for at kunne forstå og udfolde deres faglighed. Der introduceres til visuel kompetence og visuel kulturkompetence samt billedfagets tre centrale områder: faglighed, funktioner og fagkulturer, som også kan bruges i andre læringssammenhænge. Med Projektopgaven eksemplificerer forfatterne, hvordan det visuelle kan kvalificere og inspirere problemløsende processer og konstruere viden gennem aktiv billedproduktion som udforskningsmetode og kommunikationsform
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Visualitet i undervisningen |
Redaktører | Henrik Marxen, Knud Erik Christensen |
Udgivelsessted | Odense |
Forlag | Meloni |
Publikationsdato | mar. 2018 |
Sider | 10-21 |
Kapitel | 1 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7150-089-9 |
Status | Udgivet - mar. 2018 |
Projekter
- 1 Igangværende
-
Exploring the potential of the visual for knowledge generation
Buhl, M. (PI (principal investigator))
01/01/2016 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
Videnskabens billeder i en læringskontekst
Buhl, M. (Foredragsholder)
23 nov. 2018Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Billedstrøm(me) - Visuel kultur kompetencer
Buhl, M. (Foredragsholder)
8 okt. 2018Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
The Visual’s Potential for Learning - and how to design for it
Buhl, M. (Foredragsholder)
24 maj 2018Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg