Broerne i vore hoveder: om forestillede og reelle broer mellem Aalborg og Nørresundby

Ole B. Jensen, Henrik Harder Hovgesen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

699 Downloads (Pure)

Dette projekt er blevet til på baggrund af et møde arrangeret af Foreningen Havnefronten mandag d. 25. november 2002. En deltager til dette møde formulerede et postulat, som siden er gjort til baggrund for projektets undersøgelsesmål, nemlig: "De mentale broer er den største hindring for at opfatte en by som sammenhængende". Det udsagn syntes vi på sin vis virkede træffende, men også tilstrækkeligt provokerende til, at det fortjente en mere grundig undersøgelse. Problemstillingen bestod herefter i, at afdække hvilke forestillede "broer", der er virksomme blandt  borgere, erhvervsfolk og politikere på begge sider af Limfjorden i det bymæssige område mellem Aalborg og Nr. Sundby i forhold til det overordnede problem: "Hvordan kan man tænke Aalborg og Nørresundby som en sammenhængende by?" Det operationelle mål har været at kortlægge konkrete ideer samt mere løse og visionære forestillinger om, hvorledes det ovenfor beskrevne spørgsmål kan besvares.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg