Brug af data og forskningsviden i dagtilbud

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstrakt

Med afsæt i forskning om brug af data og forskningsbaseret viden til forbedring af pædagogisk praksis inddrager denne artikel forskellige perspektiver på den dokumentations- og evalueringspraksis, der kobler sig til dagtilbudsreformen og til arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Endvidere formidles udvalgte resultater fra tolv interviews, der er gennemført i seks dagtilbud med ledelsen og repræsentanter for det pædagogiske personale, og som bl.a. undersøger hvilke former for data og forskningsviden, der pt. findes i dagtilbuddene, samt det pædagogiske personales oplevelse af og perspektiver på brug af disse vidensformer.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer5
TidsskriftPædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Vol/bind57
Udgave nummer2
Sider (fra-til)53 - 73
Antal sider20
ISSN1903-0002
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • Kvalitet i dagtilbud
  • Evaluering
  • Evalueringskultur
  • Læreplan
  • Dokumentation
  • Brug af data og forskningsbaseret viden
  • Forbedringsarbejde

Citationsformater