Brug af digitale spil i dansk og engelsk: Resultater fra et systematisk review med implikation for praksis

Thorkild Hanghøj, Kristine Kabel, Signe Hannibal Jensen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

Thorkild Hanghøj, Kristine Kabel og Signe Hannibal Jensen fremlægger resultater fra en gennemgang af internationale forskningsartikler der beskæftiger sig med brug af digitale spil i relation til literacy- og sprogudvikling i L1-kontekster og L2-kontekster. Forfatterne strukturerer området i forhold til uddannelsesniveau, spilkontekst (skole, uden for skole), spiltype (læringsspil, underholdningsspil, spildesignredskab), og forskningsmetoder, og de diskuterer bl.a. hvordan denne litteraturgennemgang kan bruges inden for hhv. dansk og engelsk.
OriginalsprogDansk
TidsskriftSprogforum
Vol/bind30
Udgave nummer78
Sider (fra-til)5-11
Antal sider6
ISSN0909-9328
DOI
StatusUdgivet - 2024

Emneord

  • game-based learning
  • engelsk
  • dansk

Citationsformater