Brug af evidensbaserede metoder i seks pædagogiske institutioner: Når evidens møder den pædagogiske hverdag Rapport 3 — august 2012

Anne Mette Buus, Trine Holck Grundahl, Stine del Pin Hamilton, Palle Rasmussen, Ulla Nørtoft Thomsen, Merete Wiberg

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

    7233 Downloads (Pure)

    Abstract

    I denne rapport fremlægger vi resultater af undersøgelserne i de 6 institutioner, hvor vi observerede og gennemførte fokusgruppeinterviews. Den problemstilling vi undersøgte var, hvordan den specifikke evidensbaserede metode, som var blevet indført i institutionen, havde indflydelse på det pædagogiske personales anvendelse af viden og dømmekraft i den pædagogiske praksis. Fokus har været på pædagogernes beskrivelse af, hvordan metoden havde betydning i deres hverdag.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagAalborg Universitet. Institut for Læring og Filosofi
    Vol/bindForskningsrapport 26
    Antal sider85
    ISBN (Elektronisk)9788791543883
    StatusUdgivet - aug. 2012

    Bibliografisk note

    kun udgivet som e-bog

    Citationsformater