Abstract
Måden, hvorpå forbrugerne kommunikerer og agerer på Internettet er via de sociale medier ændret markant. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder og organisationer bedst muligt agerer i det brugergenererede sociale medielandskab. Skal man eksempelvis som ejer af et feriecenter overhovedet lade sig påvirke af brugernes Facebook-skriblerier omkring oplevelsen af ferieopholdet, eller skal man lade det brugerskabte univers være brugernes alene? Svaret er ikke sort/hvidt, men må i stedet diskuteres som en række anbefalinger og vejledende retningslinier for, hvordan indhold og tilstedeværelse i forskellige online-domæner kan håndteres. I nogle situationer er det godt at blande sig i samtalerne online, mens det andre gange er bedst at lade brugerne diskutere uden indblanding.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsessted | Seismonaut White Paper |
Antal sider | 6 |
Status | Udgivet - 2010 |
Bibliografisk note
Whitepaper, med henblik på senere forskningsudgivelse.Emneord
- brugergeneret indhold
- social medier
- sociale medier
- virksomhesstrategi
- turisme
- online marketing
- digitale medier
- user-generated content
- integreret tilstedeværelse
- distribueret tilstedeværelse
- earned media