Brugerne på Døgn uden Seng: En virkningsevaluering af dagbehandling af alkoholmisbrugere i Viborg og Thisted. Fjerde rapport om et forsøgs- og udviklingsarbejde med dagbehandling af alkoholmisbrugere i Viborg Amt: Fra september 2005 til maj 2007

Anne Breumlund, Inger Bruun Hansen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

En virkningsevaluering af alkoholmisbrugere i dagbehandlingstilbud i hhv. Viborg og Thisted fra september 2005 til maj 2007. Evalueringen er foretaget på baggrund af mellem 1-3 interview med 31 alkoholmisbrugere. Målgruppen for dagbehandlingen var mennesker med alkoholmiosbrug, som stadig havde familie, arbejdsliv og netværk forholdvis intakt til forskel fra de kroniske alkoholmisbrugere, der er socialt belastede. Forskellige forhold betød, at brugergruppen i dagbehandlingen kom til at omfatte begge grupper. Evalueringen viser tydelige forskelle i behandlingsresultater mellem de to grupper og også grundig viden om, hvori disse forskelle består.
UdgivelsesstedAalborg
ForlagInstitut for Sociologi, Socialt Arbejde og Organisation, Aalborg Universitet
Antal sider163
ISBN (Trykt)978-87-90261-05-4