Byfornyelse og livskvalitet: To danske bidrag til et symposium afholdt i Geneve 29.-31.maj 1978 om byfornyelse og livskvalitet arrangeret af FN's Økonomiske Kommission for Europa

Statens Byggeforskningsinstitut (Forlag)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Arbejdsgruppen for By- og Regional Planlægning og udvikling under FN's Økonomiske Kommission for Europa afholdt 29-31. maj 1978 i Geneve et symposium om byfornyelse og livskvalitet. Danmark var arrangerende nation og har som sådan udarbejdet oplægget til diskussionen (tema-notatet). Hvert deltagende land er blevet opfordret til at kommentere temanotatet og til at give eksempler på hvorledes man i byfornyelsen har taget hensyn til beboernes livskvalitet (response-notater). Danmarks responsenotat bestod udelukkende af eksempler til uddybning af temanotatet. De danske bidrag er udarbejdet for planstyrelsen af medarbejdere ved en række forskningsinstitutioner og med bistand fra medarbejdere i planstyrelsen. Planstyrelsen deler ikke nødvendigvis alle synspunkter i notaterne. I forståelse med planstyrelsen udsendes de to notater i en dansk udgave af SBI, der hermed ønsker at bidrage til diskussionen om mål og midler for vor byfornyelsespolitik.
    Bidragets oversatte titelUrban renewal and quality of life. Theme paper and response paper prepared for the ECE-symposium on urban renewal and quality of life, Geneva, 1978
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedHørsholm