Creative Platform Learning (CPL): En undervisningsmodel hvor elevernes kreativitet anvendes til at styrke fagligheden

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

1943 Downloads (Pure)

Creative Platform Learning (CPL) er en pædagogisk metode, der skaber foretagsomme og innovative elever, der kan anvende deres kreativitet til at lære nyt.

Ifølge den nye skolereform skal Innovation og entreprenørskab tydeliggøres i alle fag. I CPL er det en integreret del af undervisningen, at eleverne lærer at anvende deres kreativitet til at gøre det lettere at forstå det faglige. Derved opnår vi, at eleverne samtidigt med deres faglige læring også udvikler deres kreativitet og entreprenørielle handlekompetence.

Bogen gennemgår teori og metode for CPL og indeholder en række eksempler på anvendelse i forskellige fag fra indskoling til udskoling
    ForlagFonden for Entreprenørskab
    Antal sider46