De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen.

Sine Maria Herholdt-Lomholdt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

445 Downloads (Pure)

Et påtrængende spørgsmål indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forståelser og praksisser, der knytter sig til innovation og entreprenørskab. Som grundlag for denne diskussion, præsenteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entreprenørskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundlæggende forskellige forståelser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige så forskellige tilgange til innovations- og entreprenørskabsundervisning.
Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.
OriginalsprogDansk
Titel'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser. : Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015)
Antal sider17
ForlagVIA/Aalborg Universitet