De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

149 Downloads (Pure)

Resumé

Et påtrængende spørgsmål indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forståelser og praksisser, der knytter sig til innovation og entreprenørskab. Som grundlag for denne diskussion, præsenteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entreprenørskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundlæggende forskellige forståelser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige så forskellige tilgange til innovations- og entreprenørskabsundervisning.
Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.
OriginalsprogDansk
Titel'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser. : Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015)
Antal sider17
ForlagVIA/Aalborg Universitet
Publikationsdato17 jan. 2017
Sider30-47
Kapitel2
AnsøgerVIA University College
ISBN (Elektronisk)978-87-996260-7-6
StatusUdgivet - 17 jan. 2017

Emneord

  • entreprenørskab
  • Entreprenørskabsundervisning
  • innovation

Citer dette

Herholdt-Lomholdt, S. M. (2017). De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen. I 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015) (s. 30-47). VIA/Aalborg Universitet.
Herholdt-Lomholdt, Sine Maria. / De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen. 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet, 2017. s. 30-47
@inbook{d1178472f63e4d73a528a928dec56b33,
title = "De mange blikke i innovations- og entrepren{\o}rskabsforskningen.",
abstract = "Et p{\aa}tr{\ae}ngende sp{\o}rgsm{\aa}l indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forst{\aa}elser og praksisser, der knytter sig til innovation og entrepren{\o}rskab. Som grundlag for denne diskussion, pr{\ae}senteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entrepren{\o}rskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundl{\ae}ggende forskellige forst{\aa}elser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige s{\aa} forskellige tilgange til innovations- og entrepren{\o}rskabsundervisning. Slutteligt peges p{\aa} en eksistentiel f{\ae}nomenologisk position, som {\'e}n der endnu ikke er s{\ae}rligt udfoldet i relation til innovation og entrepren{\o}rskabsundervisning.",
keywords = "entrepren{\o}rskab, Entrepren{\o}rskabsundervisning, innovation",
author = "Herholdt-Lomholdt, {Sine Maria}",
year = "2017",
month = "1",
day = "17",
language = "Dansk",
pages = "30--47",
booktitle = "'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entrepren{\o}rskab i professionsuddannelser.",
publisher = "VIA/Aalborg Universitet",

}

Herholdt-Lomholdt, SM 2017, De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen. i 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet, s. 30-47.

De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen. / Herholdt-Lomholdt, Sine Maria.

'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet, 2017. s. 30-47.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

TY - GEN

T1 - De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen.

AU - Herholdt-Lomholdt, Sine Maria

PY - 2017/1/17

Y1 - 2017/1/17

N2 - Et påtrængende spørgsmål indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forståelser og praksisser, der knytter sig til innovation og entreprenørskab. Som grundlag for denne diskussion, præsenteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entreprenørskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundlæggende forskellige forståelser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige så forskellige tilgange til innovations- og entreprenørskabsundervisning. Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.

AB - Et påtrængende spørgsmål indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forståelser og praksisser, der knytter sig til innovation og entreprenørskab. Som grundlag for denne diskussion, præsenteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entreprenørskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundlæggende forskellige forståelser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige så forskellige tilgange til innovations- og entreprenørskabsundervisning. Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.

KW - entreprenørskab

KW - Entreprenørskabsundervisning

KW - innovation

M3 - Bidrag til rapport

SP - 30

EP - 47

BT - 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.

PB - VIA/Aalborg Universitet

ER -

Herholdt-Lomholdt SM. De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen. I 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet. 2017. s. 30-47