Den anden nedlukning: Covid-19, arbejdslivet og den mentale sundhed

Thomas Bredgaard, Claus D. Hansen, Jens Hørby Jørgensen, Anne-Birte Kylling, Estrid Ibsgaard

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Formålet med projektet er at undersøge konsekvenserne af corona-pandemien for arbejdslivet og den mentale sundhed i Danmark. I denne tredje rapport undersøger vi den anden store nedlukning i perioden fra december 2020 indtil april 2021. Vi har siden foråret 2020 fulgt fem udvalgte faggrupper i forskellige arbejdslivssituationer: Udearbejdende (sygeplejersker og butiksansatte), hjemmearbejdende (skolelærere og advokater/revisorer/ejendomsmæglere) og hjemsendte (hotel- og restaurationsansatte). Vi har til denne rapport gennemført interview med 89 personer i februar og marts 2021. Interviewpersonerne har ligeledes besvaret et kort spørgeskema.
OriginalsprogDansk
ForlagAalborg Universitet