Den forskningsinformerede professionsuddannelse: nye udfordringer for forskning og uddannelse og forventninger til den studerende

Torben Næsby

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Abstrakt

I artiklen diskuteres kravet til professionerne om at arbejde på baggrund af forskningsviden. Artiklen problematiserer uddannelsessystemets evne til at lade sig informere af forskningen såvel som forskningens evne til at informere praksis.
OriginalsprogDansk
TitelSkolen i en reformtid : muligheder og begrænsninger
RedaktørerTorsten Conrad, Thomas Thyrring Engsig
Antal sider17
Vol/bind8
UdgivelsesstedAalborg
ForlagUCN Forlag
Publikationsdato27 maj 2014
Sider48 - 65
Artikelnummer4
AnsøgerUniversity College Nordjylland
ISBN (Trykt)9788771456059
StatusUdgivet - 27 maj 2014

Emneord

  • Professionsudvikling
  • Forskningsformidling
  • Professional Capital
  • Professionsuddannelse
  • Systemteori

Citationsformater