Design for interdisciplinære læringsoplevelser - Et systematisk review af empiriske studier

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

8 Downloads (Pure)

Abstract

Uddannelsesinstitutioner har i stigende grad fokus på at tilbyde studerende interdisciplinære læringstilbud igennem enten uddannelsesprogrammer, som går på tværs af fag, eller implementering af interdisciplinære elementer i disciplinære programmer. Der er bred enighed om behovet for, at studerende tilegner sig kompetencer til at tænke og samarbejde på tværs disciplinære grænser. Interdisciplinær læring er blevet implementeret med stor variation i blandt andet pædagogiske tilgange, formater, aktiviteter, læringsudbytte, og bedømmelsesformer. På trods af interesse i og opmærksomhed på at forstå og forbedre interdisciplinær læring, er der dog kun begrænset klarhed og empirisk evidens for, hvordan vi bedst kan udvikle pædagogik og designe læringsaktiviteter, som adresserer såkaldte interdisciplinære kompetencer. Med et ønske om at designe for interdisciplinær læring og uden tidligere erfaring hermed, kan det derfor udfordrende som underviser, hvordan man skal bære sig ad.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2024
Antal sider1
StatusUdgivet - 2024
BegivenhedDansk universitetspædagogisk konference 2024 - Bredsten
Varighed: 23 maj 202424 maj 2024
https://www.tilmeld.dk/dunk2024

Konference

KonferenceDansk universitetspædagogisk konference 2024
ByBredsten
Periode23/05/202424/05/2024
Internetadresse

Citationsformater