Abstract
Uddannelsesinstitutioner har i stigende grad fokus på at tilbyde studerende interdisciplinære læringstilbud igennem enten uddannelsesprogrammer, som går på tværs af fag, eller implementering af interdisciplinære elementer i disciplinære programmer. Der er bred enighed om behovet for, at studerende tilegner sig kompetencer til at tænke og samarbejde på tværs disciplinære grænser. Interdisciplinær læring er blevet implementeret med stor variation i blandt andet pædagogiske tilgange, formater, aktiviteter, læringsudbytte, og bedømmelsesformer. På trods af interesse i og opmærksomhed på at forstå og forbedre interdisciplinær læring, er der dog kun begrænset klarhed og empirisk evidens for, hvordan vi bedst kan udvikle pædagogik og designe læringsaktiviteter, som adresserer såkaldte interdisciplinære kompetencer. Med et ønske om at designe for interdisciplinær læring og uden tidligere erfaring hermed, kan det derfor udfordrende som underviser, hvordan man skal bære sig ad.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2024 |
Antal sider | 1 |
Status | Udgivet - 2024 |
Begivenhed | Dansk universitetspædagogisk konference 2024 - Bredsten Varighed: 23 maj 2024 → 24 maj 2024 https://www.tilmeld.dk/dunk2024 |
Konference
Konference | Dansk universitetspædagogisk konference 2024 |
---|---|
By | Bredsten |
Periode | 23/05/2024 → 24/05/2024 |
Internetadresse |