Dialogisk gruppecoaching – facilitering af ledelsesudvikling

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Dialogisk gruppecoaching – facilitering af ledelsesudvikling udspringer af et aktionsforskningsprojekt, som er gennemført i samarbejde mellem to forskere, to konsulenter og ledergrupperne på Ældreområdet i Ikast-Brande Kommune. Projektet har haft et dobbelt formål, nemlig at skabe udvikling og læring i ledergrupperne, og at skabe viden om disse udviklings- og læreprocesser. Vi har således været optaget af, hvordan dialogisk gruppecoaching kan facilitere ledelsesudvikling, og hvordan dialogisk coaching kan udvikles som coachingkoncept ift. grupper.

Dialogisk gruppecoaching – facilitering af ledelsesudvikling henvender sig til forskere, undervisere og studerende ved højere læreanstalter samt til konsulenter og ledere i private virksomheder og offentlige institutioner, der beskæftiger sig med organisatoriske samtaler.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg