Dialogisk læsning i teori og praksis

Stig Brostrøm, Kristine M. Jensen de López, Jette Løntoft

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Resumé

Oplæsning af billedbøger for børn er sjovt, hyggeligt og lærerigt - ikke mindst når det gribes an som en pædagogisk opgave, hvor barnet inviteres med og tildeles en aktiv rolle. ´Dialogisk læsning´ er en dynamisk og kvalitativ oplæsningsform, som bygger på en række bestemte teknikker. Denne bog redegør på en let forståelig måde for teorien bag, giver helt konkret vejledning til metoden og forklarer, hvordan man kan tilknytte æstetiske og narrative læreprocesser som leg, tegning, maling og genfortælling
OriginalsprogDansk
ForlagDafolo Forlag A/S
ISBN (Trykt)978-87-7281-775-0
StatusUdgivet - 2012
NavnSprog, udvikling og læring

Citer dette

Brostrøm, S., Jensen de López, K. M., & Løntoft, J. (2012). Dialogisk læsning i teori og praksis. Dafolo Forlag A/S. Sprog, udvikling og læring
Brostrøm, Stig ; Jensen de López, Kristine M. ; Løntoft, Jette . / Dialogisk læsning i teori og praksis. Dafolo Forlag A/S, 2012. (Sprog, udvikling og læring).
@book{138dd880d8ed46388fd62f04a0b67ae3,
title = "Dialogisk l{\ae}sning i teori og praksis",
abstract = "Opl{\ae}sning af billedb{\o}ger for b{\o}rn er sjovt, hyggeligt og l{\ae}rerigt - ikke mindst n{\aa}r det gribes an som en p{\ae}dagogisk opgave, hvor barnet inviteres med og tildeles en aktiv rolle. ´Dialogisk l{\ae}sning´ er en dynamisk og kvalitativ opl{\ae}sningsform, som bygger p{\aa} en r{\ae}kke bestemte teknikker. Denne bog redeg{\o}r p{\aa} en let forst{\aa}elig m{\aa}de for teorien bag, giver helt konkret vejledning til metoden og forklarer, hvordan man kan tilknytte {\ae}stetiske og narrative l{\ae}reprocesser som leg, tegning, maling og genfort{\ae}lling",
author = "Stig Brostr{\o}m and {Jensen de L{\'o}pez}, {Kristine M.} and Jette L{\o}ntoft",
year = "2012",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7281-775-0",
publisher = "Dafolo Forlag A/S",

}

Brostrøm, S, Jensen de López, KM & Løntoft, J 2012, Dialogisk læsning i teori og praksis. Sprog, udvikling og læring, Dafolo Forlag A/S.

Dialogisk læsning i teori og praksis. / Brostrøm, Stig; Jensen de López, Kristine M.; Løntoft, Jette .

Dafolo Forlag A/S, 2012.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Dialogisk læsning i teori og praksis

AU - Brostrøm, Stig

AU - Jensen de López, Kristine M.

AU - Løntoft, Jette

PY - 2012

Y1 - 2012

N2 - Oplæsning af billedbøger for børn er sjovt, hyggeligt og lærerigt - ikke mindst når det gribes an som en pædagogisk opgave, hvor barnet inviteres med og tildeles en aktiv rolle. ´Dialogisk læsning´ er en dynamisk og kvalitativ oplæsningsform, som bygger på en række bestemte teknikker. Denne bog redegør på en let forståelig måde for teorien bag, giver helt konkret vejledning til metoden og forklarer, hvordan man kan tilknytte æstetiske og narrative læreprocesser som leg, tegning, maling og genfortælling

AB - Oplæsning af billedbøger for børn er sjovt, hyggeligt og lærerigt - ikke mindst når det gribes an som en pædagogisk opgave, hvor barnet inviteres med og tildeles en aktiv rolle. ´Dialogisk læsning´ er en dynamisk og kvalitativ oplæsningsform, som bygger på en række bestemte teknikker. Denne bog redegør på en let forståelig måde for teorien bag, giver helt konkret vejledning til metoden og forklarer, hvordan man kan tilknytte æstetiske og narrative læreprocesser som leg, tegning, maling og genfortælling

M3 - Bog

SN - 978-87-7281-775-0

BT - Dialogisk læsning i teori og praksis

PB - Dafolo Forlag A/S

ER -

Brostrøm S, Jensen de López KM, Løntoft J. Dialogisk læsning i teori og praksis. Dafolo Forlag A/S, 2012. (Sprog, udvikling og læring).