Didaktisk forstyrrelse: Et samarbejde mellem forsker og praktikere

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

59 Downloads (Pure)

Resumé

I perioden 15-22 januar fulgte undertegnede 3, 4 og 7 klassetrin på Antvorskov skole. På de tre klassetrin var besøgene tilrettelagt således at der var en klasse på hvert trin som blev fulgt intensivt, med korterevarende besøg I de øvrige klasser. I samarbejde med skolen og lærerne havde vi aftalt at jeg som forsker skulle observere I klasserne og indsamle empiri i form af notater, fotos og video af lærere og elevers (sam)arbejder. Samtidig var der aftalt korte møder i løbet af dagene, hvor jeg sammen med lærerne kunne tage opmærksomhedsfelter op til samtale og diskussion. Formålet med dette var at ”skabe forstyrrelse” og udfordre lærerne didaktisk. Samtidig var det muligt ”on the fly” i selve undervisningstiden at tage mindre udfordringer op.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagAalborg Universitet
Udgave1
Antal sider17
Rekvirerende organisationAntvorskov Skole
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • didaktisk forstyrrelse
  • didaktisk design
  • elevproduktion
  • projekt
  • teknologi
  • læring

Citer dette

@book{5f5681cb8ecd4d8dab439ffe1c0d434b,
title = "Didaktisk forstyrrelse: Et samarbejde mellem forsker og praktikere",
abstract = "I perioden 15-22 januar fulgte undertegnede 3, 4 og 7 klassetrin p{\aa} Antvorskov skole. P{\aa} de tre klassetrin var bes{\o}gene tilrettelagt s{\aa}ledes at der var en klasse p{\aa} hvert trin som blev fulgt intensivt, med korterevarende bes{\o}g I de {\o}vrige klasser. I samarbejde med skolen og l{\ae}rerne havde vi aftalt at jeg som forsker skulle observere I klasserne og indsamle empiri i form af notater, fotos og video af l{\ae}rere og elevers (sam)arbejder. Samtidig var der aftalt korte m{\o}der i l{\o}bet af dagene, hvor jeg sammen med l{\ae}rerne kunne tage opm{\ae}rksomhedsfelter op til samtale og diskussion. Form{\aa}let med dette var at ”skabe forstyrrelse” og udfordre l{\ae}rerne didaktisk. Samtidig var det muligt ”on the fly” i selve undervisningstiden at tage mindre udfordringer op.",
keywords = "didaktisk forstyrrelse, didaktisk design, elevproduktion, projekt, teknologi, l{\ae}ring",
author = "Levinsen, {Karin Tweddell}",
year = "2016",
language = "Dansk",
publisher = "Aalborg Universitet",
edition = "1",

}

Didaktisk forstyrrelse : Et samarbejde mellem forsker og praktikere. / Levinsen, Karin Tweddell.

1 udg. København : Aalborg Universitet, 2016. 17 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

TY - RPRT

T1 - Didaktisk forstyrrelse

T2 - Et samarbejde mellem forsker og praktikere

AU - Levinsen, Karin Tweddell

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - I perioden 15-22 januar fulgte undertegnede 3, 4 og 7 klassetrin på Antvorskov skole. På de tre klassetrin var besøgene tilrettelagt således at der var en klasse på hvert trin som blev fulgt intensivt, med korterevarende besøg I de øvrige klasser. I samarbejde med skolen og lærerne havde vi aftalt at jeg som forsker skulle observere I klasserne og indsamle empiri i form af notater, fotos og video af lærere og elevers (sam)arbejder. Samtidig var der aftalt korte møder i løbet af dagene, hvor jeg sammen med lærerne kunne tage opmærksomhedsfelter op til samtale og diskussion. Formålet med dette var at ”skabe forstyrrelse” og udfordre lærerne didaktisk. Samtidig var det muligt ”on the fly” i selve undervisningstiden at tage mindre udfordringer op.

AB - I perioden 15-22 januar fulgte undertegnede 3, 4 og 7 klassetrin på Antvorskov skole. På de tre klassetrin var besøgene tilrettelagt således at der var en klasse på hvert trin som blev fulgt intensivt, med korterevarende besøg I de øvrige klasser. I samarbejde med skolen og lærerne havde vi aftalt at jeg som forsker skulle observere I klasserne og indsamle empiri i form af notater, fotos og video af lærere og elevers (sam)arbejder. Samtidig var der aftalt korte møder i løbet af dagene, hvor jeg sammen med lærerne kunne tage opmærksomhedsfelter op til samtale og diskussion. Formålet med dette var at ”skabe forstyrrelse” og udfordre lærerne didaktisk. Samtidig var det muligt ”on the fly” i selve undervisningstiden at tage mindre udfordringer op.

KW - didaktisk forstyrrelse

KW - didaktisk design

KW - elevproduktion

KW - projekt

KW - teknologi

KW - læring

M3 - Rapport

BT - Didaktisk forstyrrelse

PB - Aalborg Universitet

CY - København

ER -

Levinsen KT. Didaktisk forstyrrelse: Et samarbejde mellem forsker og praktikere. 1 udg. København: Aalborg Universitet, 2016. 17 s.