Abstrakt
Museerne står over for en konkret og udfordrende tilpasning, der skal afbalancere et nutidigt publikums krav og forventninger, samtidig med at grænserne mellem offentlige og uddannelsesrettede digitale ressourcer opløses. På denne baggrund bliver det relevant at stille spørgsmålet: Hvilke didaktiske muligheder og udfordringer er der i de eksisterende digitale undervisningsmidler, produceret af museerne? Denne artikel belyser spørgsmålet ud fra konkrete digitale undervisningsmidler (herefter kaldet dUVM), der har afsæt i arbejdet med Evalueringsrapport E-museum: evaluering af digitale undervisningsmaterialer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | 72 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 71-77 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 2011 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- undervisningsmidler
- undervisning
- formidling
- museumsformidling
- museumsundervisning
- digitale undervisningsmidler
- undervisningsspil
- computerspil