Didaktiske udfordringer og muligheder ved museernes digitale undervisningsmidler

Rikke Ørngreen, Karin Tweddell Levinsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstrakt

Museerne står over for en konkret og udfordrende tilpasning, der skal afbalancere et nutidigt publikums krav og forventninger, samtidig med at grænserne mellem offentlige og uddannelsesrettede digitale ressourcer opløses. På denne baggrund bliver det relevant at stille spørgsmålet: Hvilke didaktiske muligheder og udfordringer er der i de eksisterende digitale undervisningsmidler, produceret af museerne? Denne artikel belyser spørgsmålet ud fra konkrete digitale undervisningsmidler (herefter kaldet dUVM), der har afsæt i arbejdet med Evalueringsrapport E-museum: evaluering af digitale undervisningsmaterialer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Paedagoger
Vol/bind72
Udgave nummer1
Sider (fra-til)71-77
Antal sider6
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 2011
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • undervisningsmidler
  • undervisning
  • formidling
  • museumsformidling
  • museumsundervisning
  • digitale undervisningsmidler
  • undervisningsspil
  • computerspil

Citationsformater