Abstract

Der er tre fremtrædende tendenser i aktuel museums- og kulturarvsformidling. Den første er den kreative inddragelse af nye teknologier - især digitale, interaktive teknologier - i udstillingsdesign og i repræsentationen af udstillingsobjekter. Den anden er brugen af nye oplevelsesorienterede formidlingsformer. Og den tredje er den aktive inddragelse af den musuemsbesøgende, enten det sker gennem interaktive udstillingselementer eller direkte gennem co-creation og bruger-genereret indhold. Disse tre tendenser griber ofte ind i hinanden og forekommer i forskellige blandingsformer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKreative Tidende - oplevelsesøkonomi formidlet af ApEx
Vol/bind08
Udgave nummer08
Sider (fra-til)2-2
Antal sider1
ISSN1902-7850
StatusUdgivet - 17 dec. 2010

Emneord

  • Oplevelsesøkonomi
  • oplevelsesdesign
  • kreative industrier
  • kulturarv
  • digital indhold

Citationsformater