Digital modenhed i nordjysk turisme: Afdækning af nordjyske turismevirksomheders digitale modenhed som kilde til øget vækst i nordjysk turisme

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Rapporten er den første af sin slags i Danmark. Den kan være indikativ for, hvor digitalt modne danske turismevirksomheder er generelt, og den kan potentielt give anledning til revurdering af en række policyindsatser – nationalt, regionalt og lokalt. Hverken Regeringen, Det Nationale Turismeforum eller andre instanser har indtil videre foretaget en afdækning af danske turismevirksomheders digitale modenhed. Dette til trods for, at der er igangsat en række initiativer og tiltag rundt omkring i landet, der skal afhjælpe noget, ingen rigtig ved noget om. Det er håbet med denne rapport, at der sættes fokus på et meget væsentligt emne i nordjysk turisme specifikt og dansk turisme generelt, så der kan sættes ind lige præcist dér, hvor det kan nytte noget at sætte ind.
    UdgivelsesstedAalborg Universitet
    Udgave1
    Antal sider39
    ISBN (Trykt)-
    ISBN (Elektronisk)-
    StatusUdgivet - 7 mar. 2018
    NavnDet Nordjyske Virksomhedspanel

Bibliografisk note

Peter Kvistgaard, Ph.D., og John Hird er eksterne lektorer ved Aalborg Universitet og har mere end 20 års erfaring med forskning, undervisning og praksis inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Emneord

• Turisme