Digital modenhed i nordjysk turisme

Afdækning af nordjyske turismevirksomheders digitale modenhed som kilde til øget vækst i nordjysk turisme

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Resumé

Rapporten er den første af sin slags i Danmark. Den kan være indikativ for, hvor digitalt modne danske turismevirksomheder er generelt, og den kan potentielt give anledning til revurdering af en række policyindsatser – nationalt, regionalt og lokalt. Hverken Regeringen, Det Nationale Turismeforum eller andre instanser har indtil videre foretaget en afdækning af danske turismevirksomheders digitale modenhed. Dette til trods for, at der er igangsat en række initiativer og tiltag rundt omkring i landet, der skal afhjælpe noget, ingen rigtig ved noget om. Det er håbet med denne rapport, at der sættes fokus på et meget væsentligt emne i nordjysk turisme specifikt og dansk turisme generelt, så der kan sættes ind lige præcist dér, hvor det kan nytte noget at sætte ind.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedAalborg Universitet
Udgave1
Antal sider39
ISBN (Trykt)-
ISBN (Elektronisk)-
StatusUdgivet - 7 mar. 2018
NavnDet Nordjyske Virksomhedspanel

Bibliografisk note

Peter Kvistgaard, Ph.D., og John Hird er eksterne lektorer ved Aalborg Universitet og har mere end 20 års erfaring med forskning, undervisning og praksis inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Emneord

  • Turisme
  • Digitalisering
  • Nordjylland
  • Modenhed
  • Vækst

Citer dette

@book{26c72da693a34d8ab4b3c7ec64d3255e,
title = "Digital modenhed i nordjysk turisme: Afd{\ae}kning af nordjyske turismevirksomheders digitale modenhed som kilde til {\o}get v{\ae}kst i nordjysk turisme",
abstract = "Rapporten er den f{\o}rste af sin slags i Danmark. Den kan v{\ae}re indikativ for, hvor digitalt modne danske turismevirksomheder er generelt, og den kan potentielt give anledning til revurdering af en r{\ae}kke policyindsatser – nationalt, regionalt og lokalt. Hverken Regeringen, Det Nationale Turismeforum eller andre instanser har indtil videre foretaget en afd{\ae}kning af danske turismevirksomheders digitale modenhed. Dette til trods for, at der er igangsat en r{\ae}kke initiativer og tiltag rundt omkring i landet, der skal afhj{\ae}lpe noget, ingen rigtig ved noget om. Det er h{\aa}bet med denne rapport, at der s{\ae}ttes fokus p{\aa} et meget v{\ae}sentligt emne i nordjysk turisme specifikt og dansk turisme generelt, s{\aa} der kan s{\ae}ttes ind lige pr{\ae}cist d{\'e}r, hvor det kan nytte noget at s{\ae}tte ind.",
keywords = "Turisme, Digitalisering, Nordjylland, Modenhed, V{\ae}kst",
author = "Hans-Peter Kvistgaard and John Hird",
note = "Peter Kvistgaard, Ph.D., og John Hird er eksterne lektorer ved Aalborg Universitet og har mere end 20 {\aa}rs erfaring med forskning, undervisning og praksis inden for turisme og oplevelses{\o}konomi.",
year = "2018",
month = "3",
day = "7",
language = "Dansk",
isbn = "-",
edition = "1",

}

Digital modenhed i nordjysk turisme : Afdækning af nordjyske turismevirksomheders digitale modenhed som kilde til øget vækst i nordjysk turisme. / Kvistgaard, Hans-Peter; Hird, John.

1 udg. Aalborg Universitet, 2018. 39 s. (Det Nordjyske Virksomhedspanel).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

TY - RPRT

T1 - Digital modenhed i nordjysk turisme

T2 - Afdækning af nordjyske turismevirksomheders digitale modenhed som kilde til øget vækst i nordjysk turisme

AU - Kvistgaard, Hans-Peter

AU - Hird, John

N1 - Peter Kvistgaard, Ph.D., og John Hird er eksterne lektorer ved Aalborg Universitet og har mere end 20 års erfaring med forskning, undervisning og praksis inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

PY - 2018/3/7

Y1 - 2018/3/7

N2 - Rapporten er den første af sin slags i Danmark. Den kan være indikativ for, hvor digitalt modne danske turismevirksomheder er generelt, og den kan potentielt give anledning til revurdering af en række policyindsatser – nationalt, regionalt og lokalt. Hverken Regeringen, Det Nationale Turismeforum eller andre instanser har indtil videre foretaget en afdækning af danske turismevirksomheders digitale modenhed. Dette til trods for, at der er igangsat en række initiativer og tiltag rundt omkring i landet, der skal afhjælpe noget, ingen rigtig ved noget om. Det er håbet med denne rapport, at der sættes fokus på et meget væsentligt emne i nordjysk turisme specifikt og dansk turisme generelt, så der kan sættes ind lige præcist dér, hvor det kan nytte noget at sætte ind.

AB - Rapporten er den første af sin slags i Danmark. Den kan være indikativ for, hvor digitalt modne danske turismevirksomheder er generelt, og den kan potentielt give anledning til revurdering af en række policyindsatser – nationalt, regionalt og lokalt. Hverken Regeringen, Det Nationale Turismeforum eller andre instanser har indtil videre foretaget en afdækning af danske turismevirksomheders digitale modenhed. Dette til trods for, at der er igangsat en række initiativer og tiltag rundt omkring i landet, der skal afhjælpe noget, ingen rigtig ved noget om. Det er håbet med denne rapport, at der sættes fokus på et meget væsentligt emne i nordjysk turisme specifikt og dansk turisme generelt, så der kan sættes ind lige præcist dér, hvor det kan nytte noget at sætte ind.

KW - Turisme

KW - Digitalisering

KW - Nordjylland

KW - Modenhed

KW - Vækst

M3 - Rapport

SN - -

BT - Digital modenhed i nordjysk turisme

CY - Aalborg Universitet

ER -