Abstract

Hvordan udnytter vi potentialerne i digitale teknologier i undervisningen? Hvor og hvordan kan digitale teknologier bidrage til at tænke og tilrettelægge undervisning på nye måder, så de udvider elevers og studerendes muligheder for at undersøge, løse, skabe, udtrykke sig, mv.? Gennem en model for fire typer af digitale læringsrum giver forfatterne bud på, hvordan vi med digitale teknologier kan indrette læringsrum, der styrker den enkelte elevs handlekraft, gruppers kollaborative vidensopbygning, vidensdeling i klassen og interaktion med omverdenen. De fire digitale læringsrum er: Det individuelle rum Arbejdsgruppe Interessefællesskab Åbne forbindelser Den primære målgruppe for bogen er studerende, der er ved at uddanne sig til at undervise andre, fx lærerstuderende på professionshøjskolerne, studerende på diplomuddannelser og universitetsstuderende. Derudover henvender bogen sig også til lærere, undervisere, pædagogiske konsulenter, uddannelsesledere og it-vejledere på tværs af folkeskole, gymnasiale uddannelser og videregående uddannelser
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Antal sider152
ISBN (Trykt)9788759337295
ISBN (Elektronisk)9788759341568
StatusUdgivet - maj 2022

Emneord

  • Læring
  • Ny teknologi
  • Lærebøger
  • Undervisningsprogrammel

Citationsformater