Digitalisering af det eksisterende byggeri

Nils Lykke Sørensen, Turid Borgestrand Øien

Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelse

Digitalisering af det eksisterende byggeri er en vanskelig og uendelig opgave. Det giver kun mening at digitalisere eksisterende byggeri, når man har et konkret behov, og da kun at indhente og lagre de informationer, som man strategisk eller konkret har behov for. Erhvervs og Byggestyrelsen har iværksat en analyse af strategier for digitalisering af det eksisterende byggeri. I forbindelse hermed vil denne rapport undersøge problemerne og potentialerne ved at digitalisere den eksisterende bygningsmasse, både hvad angår hvilke dele heraf der er relevant at digitalisere, til hvilket niveau, samt de tekniske løsninger dette fordrer. Relevansen ses i forhold til de brugerbehov, der allerede nu kan identificeres, men søger også at inddrage de brugerbehov, der måtte opstå, hvis der allerede forelå en digital informationsmodel over et eksisterende byggeri.
Publikationsdato2010
Antal sider76