Projekter pr. år
Abstract
Børn på skolens begyndertrin har digitale kompetencer, der skal udfordres og udvikles. Den digitale debutalder falder efterhånden, som vi får teknologier med mere og mere intuitive brugergrænseflader mellem hænderne. Samtidig betyder den mobile og trådløse teknologi, at vores tilstedeværelse i det fysiske rum flyder sammen med vores tilstedeværelse i det digitale rum – vi taler derfor om et hybrid-rum. For skolen er det derfor ikke længere et spørgsmål om, hvorvidt man ud fra en didaktisk præmis vælger/fravælger at inddrage it og åbne eller udvide klassens rum. Den nye generation af ”digitalt kompetente tumlinger” forventer, at it indgår som et naturligt element i deres hverdags praksis. Dette synspunkt udfoldes gennem denne artikel.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Skolen i virkeligheden : Omgivelserne som læremiddel |
Redaktører | Trine Hyllested, Connie Stendal Rasmussen |
Antal sider | 10 |
Vol/bind | 1 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Forlaget Unge pædagoger |
Publikationsdato | 2013 |
Udgave | 1 |
Sider | 249-259 |
Kapitel | 16 |
ISBN (Trykt) | 978-879-2914-05-7 |
Status | Udgivet - 2013 |
Navn | Unge Pædagogers serie |
---|---|
Nummer | B 112 |
ISSN | 0109-7296 |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Elevernes egenproduktion og elevinddragelse
Sørensen, B. H., Levinsen, K. T., Skovbjerg, H. M., Ejsing-Duun, S., Henningsen, B. S. & Pajares Tosca, S.
01/09/2013 → 31/12/2015
Projekter: Projekt › Forskning