Domestic water measurement in two Danish office and educational buildings - Data set description

Bidragets oversatte titel: Brugsvandsmålinger i to danske undervisning- og kontorbygninger - Datasæt beskrivelse

Martin Frandsen*, Jakob Vind Madsen, Rasmus Lund Jensen, Michal Zbigniew Pomianowski

*Kontaktforfatter

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

103 Downloads (Pure)

Der er kun få data om målinger af brugsvand i bygninger, der ikke er beboelsesejendomme. Der er behov for mere data for især at beskrive ikke-boligbyggeriers behov for varmt brugsvand (VBV) og udforme effektive varmtvandssystemer. Denne DCE Technical Report har til formål at præsentere og beskrive datasættet: "Datasæt - Brugsvand i CREATE og TMV23". Dette datasæt indeholder målinger fra to kontor- og uddannelsesbygninger i Aalborg, Danmark. Målingerne i bygningen CREATE er udført fra oktober 2018 til januar 2019 og i bygningen TMV23 fra april 2021 til maj 2021. Datasættet består af vand volumenstrøm og temperaturer for det kolde brugsvand, VBV, fjernvarme til VBV produktion og VBV cirkulation.
Bidragets oversatte titelBrugsvandsmålinger i to danske undervisning- og kontorbygninger - Datasæt beskrivelse
OriginalsprogEngelsk
UdgivelsesstedAaborg
ForlagInstitut for Byggeri, By og Miljø (BUILD), Aalborg Universitet
Antal sider16
StatusUdgivet - aug. 2022
NavnDCE Technical Reports
Nummer310
ISSN1901-726X

Emneord

• Varmt brugsvand
  • Brugsvand
  • Vnad volumenstrøm
  • Vand temperatur
  • Varmt brugsvand circulation

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Brugsvandsmålinger i to danske undervisning- og kontorbygninger - Datasæt beskrivelse'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.