Dramatiseringer i sprogundervisningen – roller, leg og performance

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

Dramatiseringer i sprogundervisningen – roller, leg og performance er skrevet af Bente Meyer, og den præsenterer resultater fra et udviklingsprojekt hvor en række skoler eksperimenterede med brug af dramatiseringer på forskellige niveauer i engelsk og tysk. I denne artikel fokuseres der på engelsk, og forfatteren beskriver hvordan engelskklasser i hhv. 2. og 4. klasse brugte platformen Drama Studio til at producere 3D animerede fortællinger i fællesskab, skabe avatarer og roller, og instruere og udarbejde manuskripter. Eleverne lavede dramatiseringer omkring familie og familiere-lationer (2. klasse) og omkring fremlæggelse af egne digte om bl.a. krig og klimaforandringer (4. klasse).

OriginalsprogDansk
TidsskriftSprogforum
Vol/bind30
Udgave nummer78
Sider (fra-til)24-30
ISSN0909-9328
DOI
StatusUdgivet - 2024

Citationsformater