Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Det er alment kendt, at belysning kan forbedre elevernes præstationer, men hidtil har forskningen haft fokus på belysningens indflydelse på elevernes præsentationer i forhold til lysets intensitet og farvetemperatur. Et udviklings- og forskningsprojekt afsluttet i 2018 tester dynamisk belysning gennem flere årstider i fire klasseværelser i Herstedlund Skole i Albertslund. Projektet Viser, at muligheden for at ændre lyssætningen har potentiale som pædagogis redskab i lærernes undervisning.
Bidragets oversatte titelDynamic lighting as a tool for teaching
OriginalsprogDansk
Artikelnummer4
TidsskriftLys
Vol/bind4
Sider (fra-til)34
Antal sider36
ISSN0904-7824
StatusUdgivet - jun. 2019

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'DYNAMISK BELYSNING SOM UNDERVISNINGSREDSKAB: Et udviklings- og forskningsprojekt på Herstedlund Skole i Albertslund viser, at dynamisk belysning har potentiale som pædagogisk redskab i lærernes undervisning'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.