Elever med dansk baggrund og elever med indvandrerbaggrund - forskelle og ligheder

Niels Egelund, Thomas Nordahl, Pia Guttorm Andersen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

1002 Downloads (Pure)

Abstrakt

Denne rapport omhandler forskelle og ligheder i skolen mellem elever med dansk baggrund og elever med indvandrerbaggrund. Rapporten er udarbejdet af Niels Ege-lund, Thomas Nordahl og Pia Guttorm Andersen. Rapporten bygger på data fra den første af i alt tre kortlægningsundersøgelser, der gennemføres i henholdsvis 2015 (T1), 2017 (T2) og 2019 (T3) i forbindelse med forsknings- og udviklings­projektet Program for læringsledelse, som ledes af Laboratorium for forsknings­baseret skole-udvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Kultur og Læring ved Aalborg Uni-versitet. Programmet startede i foråret 2015 og afsluttes 31. marts 2020. Program-met består af en dagtilbudsdel og en skoledel.
OriginalsprogDansk
ForlagAalborg Universitetsforlag
Udgave1
Antal sider64
ISBN (Elektronisk)978-87-7210-013-5
StatusUdgivet - 2020
NavnFULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
ISSN2246-4395

Citationsformater