Projekter pr. år
Abstract
Feedback er ifølge nyere forskning et at de tiltag, der har allerstørst virkning på elevers læringsudbytte, hvilket har betydet øget fokus på feedback i praksis. Gensidig elevfeedback bidrager til at øge mængden af feedback, men der er også udfordringer forbundet med denne form for feedback. Disse udfordringer er afsæt for et aktionsforskningsstudie, hvor det undersøges, hvordan gensidig elevfeedback kan inddrages og kvalificeres i 7. klasse-elevers arbejde med oplæsning i faget dansk i den danske folkeskole. Artiklen præsenterer og diskuterer en anvendelig metode til undersøgelse af problemstillingen, opstiller en teoretisk ramme for undersøgelsen og beskriver undersøgelsesdesignet. På dette grundlag genereres og analyseres data. Afslutningsvis diskuteres analysens fund i et didaktisk- og et læringsperspektiv.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Tidsskriftet for evaluering i praksis, cepra-striben : Tema: Feedback |
Antal sider | 14 |
Forlag | Center for evaluering i praksis, CEPRA, UCN |
Publikationsdato | jun. 2013 |
Sider | 30-43 |
ISBN (Trykt) | 978-87-991408-3-1 |
Status | Udgivet - jun. 2013 |
Navn | Cepra-Striben |
---|---|
Nummer | 14 |
ISSN | 1903-8143 |
Emneord
- feedback
- læring
- mundtlighed
- oplæsning
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Ph.d.-projekt: Nettet fanger. Multimodale tekster, feedback og læring i danskfaget i udskolingen
Christensen, V.
01/01/2012 → 31/12/2014
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt