Employability, casting og mediekompetencer Matchmaking Rapport

Jørgen Riber Christensen, Laura Elgaard Nielsen, Sofie Stausholm Brøner, Lie Mikkel, Maria Svendsen , Mathias Damsgaard Kristensen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

16 Downloads (Pure)

Abstrakt

Denne rapport er udfærdiget og udgivet med støtte fra Region Nordjylland via Matchmaking-midler. Med udgangspunkt i mediebranchens brug af casting af skuespillere og statister redegør den for de aktuelle ønsker som mediefirmaer har til de uddannede kandidater fra medieuddannelserne på Aalborg Universitet for at ansætte dem. Rapporten konkluderer, at casting kun er én kompetence ud af mange, og at universitetet i høj grad opfylder aftagernes ønske om praktiske færdigheder med teoretiske fundamenter, især inden for medieproduktion til sociale medier. Samarbejdet i denne rapport har ikke kun været mellem en forsker og aftagervirksomheder, idet en gruppe Mediefagsstuderende har deltaget aktivt.
OriginalsprogEngelsk
Antal sider17
Rekvirerende organisationRegion Nordjylland
StatusUdgivet - 7 dec. 2020

Emneord

  • Matchmaking
  • Employability
  • Mediebranchen
  • Casting
  • Karriere

Citationsformater