Resumé

Employer branding er både for den private og den offentlige sektor
blevet en måde, de kan imødekomme ændrede arbejdsmarkedsvilkår
og organisatoriske udfordringer i en postmoderne og globaliseret
verden. Den aktuelle finanskrise har skabt nye udfordringer for organisationer
i deres bestræbelser på at tiltrække- og fastholde attraktive
medarbejdere. Men hvilken betydning har det, når Grundfos siger
”Mennesket er i fokus”, og hvad siger ”mangfoldighed” om
Københavns Kommune som arbejdsplads i relation til employer
branding? Er der egentlig sammenhæng mellem tankerne bag
employer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter.
Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet af
buzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter?
Artiklen har til formål at vurdere disse spørgsmål på baggrund
af analyser af to cases med employer branding.
OriginalsprogDansk
TidsskriftAkademisk Kvarter
Udgave nummerSpecial issue
Sider (fra-til)174-190
Antal sider16
ISSN1904-0008
StatusUdgivet - 2012

Bibliografisk note

Hvad katten er employeer branding for noget?
Employer Branding er et af de seneste nybrud inden for branding, marketing og corporate commucication. For den private og den offentlige sektor er det blevet en metode til at imødekomme ændrede arbejdsmarkedsvilkår og organisatoriske udfordringer. Men hvad er employeer branding egentlig for en størrelse? Er der sammenhæng mellem tankerne bag employer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter? Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet af buzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter? Svarene på disse spørgsmål finder du i artiklen her.

Udgivet: 2012

Emneord

  • Employeer branding
  • Branding
  • Marketing
  • Corporate communication

Citer dette

Frimann, S., & Mønsted, B. R. (2012). Employer Branding. Akademisk Kvarter, (Special issue), 174-190.
Frimann, Søren ; Mønsted, Bolette Rye. / Employer Branding. I: Akademisk Kvarter. 2012 ; Nr. Special issue. s. 174-190.
@article{edc8324ea7fe4cafb3757fb0bba6d391,
title = "Employer Branding",
abstract = "Employer branding er b{\aa}de for den private og den offentlige sektorblevet en m{\aa}de, de kan im{\o}dekomme {\ae}ndrede arbejdsmarkedsvilk{\aa}rog organisatoriske udfordringer i en postmoderne og globaliseretverden. Den aktuelle finanskrise har skabt nye udfordringer for organisationeri deres bestr{\ae}belser p{\aa} at tiltr{\ae}kke- og fastholde attraktivemedarbejdere. Men hvilken betydning har det, n{\aa}r Grundfos siger”Mennesket er i fokus”, og hvad siger ”mangfoldighed” omK{\o}benhavns Kommune som arbejdsplads i relation til employerbranding? Er der egentlig sammenh{\ae}ng mellem tankerne bagemployer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter.Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet afbuzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter?Artiklen har til form{\aa}l at vurdere disse sp{\o}rgsm{\aa}l p{\aa} baggrundaf analyser af to cases med employer branding.",
keywords = "Employeer branding , Branding, Marketing, Corporate communication",
author = "S{\o}ren Frimann and M{\o}nsted, {Bolette Rye}",
note = "Hvad katten er employeer branding for noget? Employer Branding er et af de seneste nybrud inden for branding, marketing og corporate commucication. For den private og den offentlige sektor er det blevet en metode til at im{\o}dekomme {\ae}ndrede arbejdsmarkedsvilkår og organisatoriske udfordringer. Men hvad er employeer branding egentlig for en st{\o}rrelse? Er der sammenh{\ae}ng mellem tankerne bag employer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter? Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet af buzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter? Svarene p{\aa} disse sp{\o}rgsm{\aa}l finder du i artiklen her. Udgivet: 2012",
year = "2012",
language = "Dansk",
pages = "174--190",
journal = "Akademisk Kvarter",
issn = "1904-0008",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",
number = "Special issue",

}

Frimann, S & Mønsted, BR 2012, 'Employer Branding', Akademisk Kvarter, nr. Special issue, s. 174-190.

Employer Branding. / Frimann, Søren; Mønsted, Bolette Rye.

I: Akademisk Kvarter, Nr. Special issue, 2012, s. 174-190.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Employer Branding

AU - Frimann, Søren

AU - Mønsted, Bolette Rye

N1 - Hvad katten er employeer branding for noget? Employer Branding er et af de seneste nybrud inden for branding, marketing og corporate commucication. For den private og den offentlige sektor er det blevet en metode til at imødekomme ændrede arbejdsmarkedsvilkår og organisatoriske udfordringer. Men hvad er employeer branding egentlig for en størrelse? Er der sammenhæng mellem tankerne bag employer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter? Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet af buzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter? Svarene på disse spørgsmål finder du i artiklen her. Udgivet: 2012

PY - 2012

Y1 - 2012

N2 - Employer branding er både for den private og den offentlige sektorblevet en måde, de kan imødekomme ændrede arbejdsmarkedsvilkårog organisatoriske udfordringer i en postmoderne og globaliseretverden. Den aktuelle finanskrise har skabt nye udfordringer for organisationeri deres bestræbelser på at tiltrække- og fastholde attraktivemedarbejdere. Men hvilken betydning har det, når Grundfos siger”Mennesket er i fokus”, og hvad siger ”mangfoldighed” omKøbenhavns Kommune som arbejdsplads i relation til employerbranding? Er der egentlig sammenhæng mellem tankerne bagemployer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter.Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet afbuzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter?Artiklen har til formål at vurdere disse spørgsmål på baggrundaf analyser af to cases med employer branding.

AB - Employer branding er både for den private og den offentlige sektorblevet en måde, de kan imødekomme ændrede arbejdsmarkedsvilkårog organisatoriske udfordringer i en postmoderne og globaliseretverden. Den aktuelle finanskrise har skabt nye udfordringer for organisationeri deres bestræbelser på at tiltrække- og fastholde attraktivemedarbejdere. Men hvilken betydning har det, når Grundfos siger”Mennesket er i fokus”, og hvad siger ”mangfoldighed” omKøbenhavns Kommune som arbejdsplads i relation til employerbranding? Er der egentlig sammenhæng mellem tankerne bagemployer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter.Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet afbuzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter?Artiklen har til formål at vurdere disse spørgsmål på baggrundaf analyser af to cases med employer branding.

KW - Employeer branding

KW - Branding

KW - Marketing

KW - Corporate communication

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 174

EP - 190

JO - Akademisk Kvarter

JF - Akademisk Kvarter

SN - 1904-0008

IS - Special issue

ER -

Frimann S, Mønsted BR. Employer Branding. Akademisk Kvarter. 2012;(Special issue):174-190.