Abstract

Employer branding er både for den private og den offentlige sektor
blevet en måde, de kan imødekomme ændrede arbejdsmarkedsvilkår
og organisatoriske udfordringer i en postmoderne og globaliseret
verden. Den aktuelle finanskrise har skabt nye udfordringer for organisationer
i deres bestræbelser på at tiltrække- og fastholde attraktive
medarbejdere. Men hvilken betydning har det, når Grundfos siger
”Mennesket er i fokus”, og hvad siger ”mangfoldighed” om
Københavns Kommune som arbejdsplads i relation til employer
branding? Er der egentlig sammenhæng mellem tankerne bag
employer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter.
Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet af
buzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter?
Artiklen har til formål at vurdere disse spørgsmål på baggrund
af analyser af to cases med employer branding.
OriginalsprogDansk
TidsskriftAkademisk Kvarter
Udgave nummerSpecial issue
Sider (fra-til)174-190
Antal sider16
ISSN1904-0008
StatusUdgivet - 2012

Bibliografisk note

Hvad katten er employeer branding for noget?
Employer Branding er et af de seneste nybrud inden for branding, marketing og corporate commucication. For den private og den offentlige sektor er det blevet en metode til at imødekomme ændrede arbejdsmarkedsvilkår og organisatoriske udfordringer. Men hvad er employeer branding egentlig for en størrelse? Er der sammenhæng mellem tankerne bag employer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter? Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet af buzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter? Svarene på disse spørgsmål finder du i artiklen her.

Udgivet: 2012

Emneord

  • Employeer branding
  • Branding
  • Marketing
  • Corporate communication

Citationsformater