En kortlægning af arbejdet med evidensbaserede metoder i daginstitutioner i tre kommuner: Når evidensmøder den pædagogiske hverdag, rapport 2

Anne Mette Buus, Trine Holck Grundahl, Stine Del Pin Hamilton, Palle Rasmussen, Ulla Nørtoft Thomsen, Merete Wiberg

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

    3641 Downloads (Pure)

    Abstract

    Forskningsprojektet ”Når evidens møder den pædagogiske hverdag”, som udføres i samarbejde mellem Aalborg Universitet og UC VIA med støtte fra BUPL’s forskningsfond, undersøger indførelsen af evidensbaserede metoder i danske daginstitutioner med fokus på Midt- og Vestjylland. I denne rapport fremlægges en kortlægning af arbejdet med evidensbaseret praksis i tre jyske kommuner. Hvem tager initiativ til dette, og hvordan forstår de evidensbaseret pædagogisk praksis? Hvilke metoder og koncepter er der tale om, og hvor udbredte er de? Kortlægningen er sket med brug af tre forskellige empiriske metoder, nemlig halvstrukturerede interviews, spørgeskemaundersøgelse samt indsamling og analyse af offentlige dokumenter.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagAalborg Universitet. Institut for Læring og Filosofi
    Vol/bindForskningsrapport nr. 25
    Antal sider55
    ISBN (Elektronisk)978-87-91543-87-6
    StatusUdgivet - 2012

    Bibliografisk note

    Kun udgivet som e-bog

    Emneord

    • evidensbasering
    • pædagogik
    • daginstitution
    • Kommunal styring
    • børn

    Citationsformater