Projekter pr. år
Abstract
Forskningsprojektet ”Når evidens møder den pædagogiske hverdag”, som udføres i samarbejde mellem Aalborg Universitet og UC VIA med støtte fra BUPL’s forskningsfond, undersøger indførelsen af evidensbaserede metoder i danske daginstitutioner med fokus på Midt- og Vestjylland. I denne rapport fremlægges en kortlægning af arbejdet med evidensbaseret praksis i tre jyske kommuner. Hvem tager initiativ til dette, og hvordan forstår de evidensbaseret pædagogisk praksis? Hvilke metoder og koncepter er der tale om, og hvor udbredte er de? Kortlægningen er sket med brug af tre forskellige empiriske metoder, nemlig halvstrukturerede interviews, spørgeskemaundersøgelse samt indsamling og analyse af offentlige dokumenter.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Aalborg |
---|---|
Forlag | Aalborg Universitet. Institut for Læring og Filosofi |
Vol/bind | Forskningsrapport nr. 25 |
Antal sider | 55 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-91543-87-6 |
Status | Udgivet - 2012 |
Bibliografisk note
Kun udgivet som e-bogEmneord
- evidensbasering
- pædagogik
- daginstitution
- Kommunal styring
- børn
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Når evidens møder den pædagogiske hverdag - et aktionsforskningsprojekt
Rasmussen, P. (Projektleder), Wiberg, M. (Projektdeltager), Buus, A. M. (Projektleder), Grundahl, T. H. (Projektdeltager), Hamilton, S. D. P. (Projektdeltager), Petersen, P. M. (Projektdeltager) & Thomsen, U. N. (Projektdeltager)
01/11/2010 → 31/12/2011
Projekter: Projekt › Forskning