En tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Abstract

    Artiklen beskriver en tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø, som bl.a. baserer sig på den antagelse, at arbejdet med forbedring i en pædagogisk kontekst kræver en kollektiv og sammenhængende indsats. Tilgangen omfatter samarbejde mellem forskning, policy og praksis, samt sammentænkning af to aktuelle, politiske prioriteter på uddannelsesområdet: vidensbaseret praksis og det kontinuerlige arbejde med kvalitet. Tilgangen hviler på den hypotese, at brug af viden fra data og forskning kan være et vigtigt element i forbedringsarbejdet, ligesom arbejdet med forbedring kan være et vigtigt afsæt for anvendelse af data og forskningsbaseret viden i praksis.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer1
    TidsskriftPaideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
    Udgave nummer15
    Sider (fra-til)7-17
    Antal sider10
    ISSN1904-9633
    StatusUdgivet - 30 maj 2018

    Emneord

    • Dagtilbud
    • Forbedring
    • Evidens-informeret
    • Professionel læring og udfvikling
    • Professionel kapital
    • Kvalitet i dagtilbud
    • Professionelle læringsfællesskaber
    • PFL
    • Program for læringsledelse

    Citationsformater