En tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstrakt

Artiklen beskriver en tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø, som bl.a. baserer sig på den antagelse, at arbejdet med forbedring i en pædagogisk kontekst kræver en kollektiv og sammenhængende indsats. Tilgangen omfatter samarbejde mellem forskning, policy og praksis, samt sammentænkning af to aktuelle, politiske prioriteter på uddannelsesområdet: vidensbaseret praksis og det kontinuerlige arbejde med kvalitet. Tilgangen hviler på den hypotese, at brug af viden fra data og forskning kan være et vigtigt element i forbedringsarbejdet, ligesom arbejdet med forbedring kan være et vigtigt afsæt for anvendelse af data og forskningsbaseret viden i praksis.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer1
TidsskriftPaideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Udgave nummer15
Sider (fra-til)7-17
Antal sider10
ISSN1904-9633
StatusUdgivet - 30 maj 2018

Emneord

  • Dagtilbud
  • Forbedring
  • Evidens-informeret
  • Professionel læring og udfvikling
  • Professionel kapital
  • Kvalitet i dagtilbud
  • Professionelle læringsfællesskaber
  • PFL
  • Program for læringsledelse

Citationsformater